Centro de formación profesional

La imagen no esta disponible
La imagen no esta disponible
La imagen no esta disponible
La imagen no esta disponible
Arrow
Arrow
Arrow
Arrow
Slider

MP0488 Módulo profesional: desenvolvemento de interfaces

_ Equivalencia en créditos ECTS: 9.

_ Código: MP0488.

_ Duración: 140 horas.

 

Unidade formativa 1: interfaces gráficas de usuario

_  Código: MP0488_12.

_ Duración: 90 horas.

 

Resultados de aprendizaxe e criterios de avaliación

_ RA1. Xera interfaces gráficas de usuario mediante editores visuais utilizando a funcio nalidade do editor e adaptando o código xerado.

- CA1.1. Creouse unha interface gráfica utilizando os asistentes dun editor visual.

- CA1.2. Utilizáronse as funcións do editor para localizar os compoñentes da interfa ce.

- CA1.3. Modificáronse as propiedades dos compoñentes para as adecuar ás necesida des da aplicación.

- CA1.4. Analizouse o código xerado polo editor visual.

- CA1.5. Modificouse o código xerado polo editor visual.

- CA1.6. Asociáronse aos eventos as accións correspondentes.

- CA1.7. Desenvolveuse unha aplicación sinxela para comprobar a funcionalidade da interface gráfica obtida.

_ RA2. Xera interfaces gráficas de usuario baseados en XML utilizando ferramentas es pecíficas e adaptando o documento XML xerado.

- CA2.1. Recoñecéronse as vantaxes de xerar interfaces de usuario a partir da súa des crición en XML.

- CA2.2. Xerouse a descrición da interface en XML usando un editor gráfico.

- CA2.3. Analizouse o documento XML xerado.

- CA2.4. Modificouse o documento XML.

- CA2.5. Asignáronselles accións aos eventos.

- CA2.6. Xerouse o código correspondente á interface a partir do documento XML.

- CA2.7. Programouse unha aplicación sinxela para comprobar a funcionalidade da interface xerada.

_ RA3. Crea compoñentes visuais, para o que valora e emprega ferramentas específicas.

- CA3.1. Identificáronse as ferramentas para deseño e proba de compoñentes.

- CA3.2. Creáronse compoñentes visuais.

- CA3.3. Definíronse as súas propiedades e asignáronse valores por defecto.

- CA3.4. Determináronse os eventos aos que debe responder o compoñente e asociá ronselles as accións correspondentes.

- CA3.5. Realizáronse probas unitarias sobre os compoñentes desenvolvidos.

- CA3.6. Documentáronse os compoñentes creados.

 

- CA3.7. Empaquetáronse compoñentes.

- CA3.8. Programáronse aplicacións cuxa interface gráfica utilice os compoñentes creados.

_ RA4. Deseña interfaces gráficas, para o que identifica e aplica criterios de usabilidade.

- CA4.1. Creáronse menús axustados aos estándares.

- CA4.2. Creáronse menús contextuais cuxa estrutura e contido sigan os estándares establecidos.

- CA4.3. Distribuíronse as accións en menús, barras de ferramentas, botóns de co mando, etc., seguindo un criterio coherente.

- CA4.4. Distribuíronse adecuadamente os controis na interface de usuario.

- CA4.5. Utilizouse o tipo de control máis acaído en cada caso.

- CA4.6. Deseñouse o aspecto da interface de usuario (cores, fontes, etc.) atendendo á súa lexibilidade.

- CA4.7. Verificouse que as mensaxes xeradas pola aplicación sexan as adecuadas en extensión e claridade.

- CA4.8. Realizáronse probas para avaliar a usabilidade da aplicación.

_ RA5. Crea informes, para o que utiliza e avalía ferramentas gráficas.

- CA5.1. Estableceuse a estrutura do informe.

- CA5.2. Xeráronse informes básicos a partir dunha fonte de datos mediante asisten tes.

- CA5.3. Establecéronse filtros sobre os datos nos que se basean os informes.

- CA5.4. Incluíronse valores calculados, recontos e totais.

- CA5.5. Incluíronse gráficos xerados a partir dos datos.

- CA5.6. Utilizáronse ferramentas para xerar o código correspondente aos informes dunha aplicación.

- CA5.7. Modificouse o código correspondente aos informes.

- CA5.8. Desenvolveuse unha aplicación que abranga informes incrustados.

 

Contidos básicos

 

BC1. Confección de interfaces de usuario

_ Librarías de compoñentes dispoñibles para diferentes sistemas operativos e diversas linguaxes de programación: características.

_ Ferramentas propietarias e libres de edición de interfaces.

_ Compoñentes da interface visual: características e campo de aplicación. Localización e aliñamento.

_ Ligazón de compoñentes a orixes de datos.

_ Asociación de accións a eventos.

_ Diálogos modais e non modais.

_ Edición do código xerado pola ferramenta de deseño.

_ Clases, propiedades e métodos.

_ Eventos: escoitadores.

 

BC2. Xeración de interfaces gráficas de usuario empregando a linguaxe XML

_ Linguaxes de descrición de interfaces baseadas en XML: ámbito de aplicación.

_ Elementos, etiquetas, atributos e valores.

_ Ferramentas libres e propietarias para a creación de interfaces de usuario multiplata forma.

_ Controis: propiedades.

_ Eventos: controladores.

_ Edición e depuración do documento XML.

_ Xeración de código para diferentes plataformas.

 

BC3. Creación de compoñentes visuais

_ Concepto e características dos compoñentes.

_ Propiedades e atributos.

_ Eventos: asociación de accións a eventos.

_ Persistencia do compoñente.

_ Ferramentas para desenvolvemento de compoñentes visuais.

_ Empaquetaxe de compoñentes.

 

BC4. Usabilidade

_ Usabilidade: características e atributos.

_ Normas relacionadas coa usabilidade.

_ Medida de usabilidade de aplicacións: tipos de métricas.

_ Pautas de deseño da estrutura da interface de usuario: menús, ventás, cadros de diálogo, atallos de teclado, etc.

_ Pautas de deseño do aspecto da interface de usuario: cores, fontes, iconas, distribución dos elementos, etc.

_ Pautas de deseño dos elementos interactivos da interface de usuario: botóns de coman do, listas despregables, etc.

_ Pautas de deseño da secuencia de control da aplicación.

_ Probas de usabilidade.

 

BC5. Confección de informes

_ Informes incrustados e non incrustados na aplicación.

_ Ferramentas gráficas integradas no IDE e externas a el.

_ Estrutura xeral: seccións. Uso de agrupamentos.

_ Filtraxe de datos.

_ Numeración de liñas, recontos e totais. Valores calculados.

_ Librarías para xeración de informes: clases, métodos e atributos.

_ Informes con parámetros.

 

_ Conexión coas fontes de datos e execución de consultas.

 

Unidade formativa 2: despregamento de aplicacións

_  Código: MP0488_22.

_ Duración: 50 horas.

 

Resultados de aprendizaxe e criterios de avaliación

_ RA1. Documenta aplicacións, para o que selecciona e utiliza ferramentas específicas.

- CA1.1. Identificáronse sistemas de xeración de axudas.

- CA1.2. Xeráronse axudas nos formatos habituais.

- CA1.3. Xeráronse axudas sensibles ao contexto.

- CA1.4. Documentouse a estrutura da información persistente.

- CA1.5. Confeccionouse o manual de usuario e a guía de referencia.

- CA1.6. Confeccionáronse os manuais de instalación, configuración e administra ción.

- CA1.7. Confeccionáronse titoriais.

_ RA2. Prepara aplicacións para a súa distribución, para o que utiliza e avalía ferramentas específicas.

- CA2.1. Empaquetáronse os compoñentes que require a aplicación.

- CA2.2. Personalizouse o asistente de instalación.

- CA2.3. Empaquetouse a aplicación para ser instalada de xeito típico, completo ou personalizado.

- CA2.4. Xeráronse paquetes de instalación utilizando o contorno de desenvolvemen to.

- CA2.5. Xeráronse paquetes de instalación utilizando ferramentas externas.

- CA2.6. Xeráronse paquetes instalables en modo desatendido.

- CA2.7. Preparouse o paquete de instalación para que a aplicación se poida instalar correctamente.

- CA2.8. Preparouse a aplicación para a descargar desde un servidor web e executala.

_ RA3. Avalía o funcionamento de aplicacións, para o que deseña e executa probas.

- CA3.1. Estableceuse unha estratexia de probas.

- CA3.2. Realizáronse probas de integración dos elementos.

- CA3.3. Realizáronse probas de regresión.

- CA3.4. Realizáronse probas de volume e estrés.

- CA3.5. Realizáronse probas de seguridade.

- CA3.6. Realizáronse probas de uso de recursos por parte da aplicación.

- CA3.7. Documentouse a estratexia de probas e os resultados obtidos.

 

Contidos básicos

 

BC1. Documentación de aplicacións

_ Ficheiros de axuda: formatos.

_ Ferramentas de xeración de axudas. Axudas xenéricas e sensibles ao contexto.

 

_ Táboas de contidos, índices, sistemas de procura, etc.

_ Integración da axuda na aplicación.

_ Tipos de manuais: manual de usuario, guía de referencia, guías rápidas, e manuais de instalación, configuración e administración. Destinatarios e estrutura.

_ Elaboración de titoriais.

 

BC2. Distribución de aplicacións

_ Compoñentes dunha aplicación. Empaquetaxe.

_ Instaladores.

_ Paquetes autoinstalables.

_ Ferramentas para crear paquetes de instalación.

_ Parámetros da instalación.

_ Personalización da instalación: logotipos, fondos, diálogos, botóns, idioma, etc.

_ Asistentes de instalación e desinstalación.

_ Tecnoloxías para a automatización da descarga e execución de aplicacións desde servi dores web de aplicacións.

 

BC3. Realización de probas

_ Obxectivo, importancia e limitacións do proceso de proba. Estratexias.

_ Probas de integración: ascendentes e descendentes.

_ Probas de sistema: configuración, recuperación, etc.

_ Probas de regresión.

_ Probas de uso de recursos.

_ Probas de seguridade.

_ Probas manuais e automáticas. Ferramentas de software para a realización de probas.

_ Probas de aceptación. Versións alfa e beta.

 

Orientacións pedagóxicas

Este módulo profesional contén a formación necesaria para desempeñar a función de de senvolvedor de aplicacións multiplataforma.

Esta función abrangue aspectos como:

- Desenvolvemento de interfaces de usuario.

- Creación de informes.

- Preparación de aplicacións para a súa distribución.

- Elaboración dos elementos de axuda.

- Avaliación do funcionamento de aplicacións.

As actividades profesionais asociadas a esta función aplícanse no desenvolvemento de software de xestión multiplataforma.

A formación do módulo contribúe a alcanzar os obxectivos xerais e), f), g), h), k), l), m), r), s) e w) do ciclo formativo, e as competencias profesionais, persoais e sociais d), e), f), g), h), k), l), m), r), s), t) e w).

 

As liñas de actuación no proceso de ensino e aprendizaxe que permiten alcanzar os ob xectivos do módulo están relacionados con:

- Uso de ferramentas de deseño de interfaces de usuario.

- Uso de ferramentas para o deseño de compoñentes visuais.

- Uso de ferramentas de deseño e xeración de informes.

- Aplicación de criterios de usabilidade.

- Deseño e execución de probas.

- Instalación de aplicacións.

- Uso de ferramentas de xeración de axudas, guías, titoriais e manuais.