Centro de formación profesional

La imagen no esta disponible
La imagen no esta disponible
La imagen no esta disponible
La imagen no esta disponible
Arrow
Arrow
Arrow
Arrow
Slider

MP0489 Módulo profesional: programación multimedia e dispositivos móbiles

_ Equivalencia en créditos ECTS: 7.

_ Código: MP0489.

_ Duración: 123 horas.

 

Unidade formativa 1: programación de dispositivos móbiles

_  Código: MP0489_12.

_ Duración: 58 horas.

 

Resultados de aprendizaxe e criterios de avaliación

_ RA1. Aplica tecnoloxías de desenvolvemento para dispositivos móbiles, e avalía as sú as características e as súas capacidades.

- CA1.1. Analizáronse as limitacións que presenta a execución de aplicacións nos dis positivos móbiles.

- CA1.2. Recoñecéronse os sistemas operativos empregados en dispositivos móbiles e as súas características.

- CA1.3. Identificáronse as tecnoloxías de desenvolvemento de aplicacións para dis positivos móbiles.

- CA1.4. Instaláronse, configuráronse e utilizáronse contornos de traballo para o de senvolvemento de aplicacións para dispositivos móbiles.

- CA1.5. Identificáronse as configuracións en que se clasifican os dispositivos móbi les con base nas súas características.

- CA1.6. Describíronse os perfís que establecen a relación entre o dispositivo e a apli cación.

- CA1.7. Analizouse a estrutura de aplicacións existentes para dispositivos móbiles, e identificáronse as clases utilizadas.

- CA1.8. Realizáronse modificacións sobre aplicacións existentes.

- CA1.9. Utilizáronse emuladores para comprobar o funcionamento das aplicacións.

_ RA2. Desenvolve aplicacións para dispositivos móbiles, para o que analiza e emprega as tecnoloxías e as librarías específicas.

- CA2.1. Xerouse a estrutura de clases necesaria para a aplicación.

- CA2.2. Identificáronse as características das interfaces de usuario para dispositivos móbiles e técnicas específicas para o seu desenvolvemento e a súa adaptación.

- CA2.3. Analizáronse e utilizáronse as clases que modelan ventás, menús, alertas e controis para o desenvolvemento de aplicacións gráficas sinxelas.

- CA2.4. Utilizáronse as clases necesarias para a conexión e a comunicación con dis positivos sen fíos.

- CA2.5. Utilizáronse as clases necesarias para o intercambio de mensaxes de texto e multimedia.

- CA2.6. Utilizáronse as clases necesarias para establecer conexións e comunicacións HTTP e HTTPS.

- CA2.7. Utilizáronse as clases necesarias para establecer conexións con almacéns de datos con garantía da persistencia.

- CA2.8. Realizáronse probas de interacción entre o usuario e a aplicación para mello rar as aplicacións desenvolvidas a partir de emuladores.

- CA2.9. Empaquetáronse e despregáronse as aplicacións desenvolvidas en dispositi vos móbiles reais.

- CA2.10. Documentáronse os procesos necesarios para o desenvolvemento das apli cacións.

 

Contidos básicos

 

BC1. Análise de tecnoloxías para desenvolvemento de aplicacións en dispositivos móbi les

_ Limitacións que presenta a execución de aplicacións nos dispositivos móbiles: desco nexión, seguridade, memoria, consumo de batería, almacenamento, etc.

_ Sistemas operativos empregados en dispositivos móbiles.

_ Tecnoloxías de desenvolvemento de aplicacións para dispositivos móbiles.

_ Contornos integrados de traballo.

_ Módulos para o desenvolvemento de aplicacións móbiles.

_ Emuladores.

_ Configuracións: tipos e características. Dispositivos soportados.

_ Perfís: características, arquitectura e requisitos. Dispositivos soportados.

_ Ciclo de vida dunha aplicación: descubrimento, instalación, execución, actualización e borrado.

_ Estrutura dunha aplicación para dispositivo móbil.

_ Modificación de aplicacións existentes.

_ Uso do contorno de execución do administrador de aplicacións.

 

BC2. Programación de aplicacións para dispositivos móbiles

_ Ferramentas e fases de construción.

_ Estrutura de clases dunha aplicación.

_ Interfaces de usuario. Clases asociadas.

_ Contexto gráfico. Imaxes.

_ Técnicas de animación e son.

_ Comunicacións: clases asociadas. Tipos de conexións.

_ Xestión da comunicación sen fíos.

_ Envío e recepción de mensaxes de texto: seguridade e permisos.

_ Envío e recepción de mensaxaría multimedia: sincronización de contido; seguridade e permisos.

_ Manexo de conexións HTTP e HTTPS.

_ Bases de datos e almacenamento. 

_ Persistencia.

_ Eventos da interface.

_ Probas de interacción.

_ Descubrimento de servizos

_ Empaquetaxe e distribución.

_ Documentación do desenvolvemento das aplicacións.

 

Unidade formativa 2: programación multimedia e de xogos

_  Código: MP0489_22.

_ Duración: 65 horas.

 

Resultados de aprendizaxe e criterios de avaliación

_ RA1. Desenvolve programas que integren contidos multimedia, para o que analiza e emprega as tecnoloxías e as librarías específicas.

- CA1.1. Recoñecéronse os formatos máis empregados para a codificación, o almace namento e a transmisión dixital de información multimedia.

- CA1.2. Analizáronse contornos de desenvolvemento multimedia.

- CA1.3. Recoñecéronse as clases que permiten a reprodución, a creación, a captura, o procesamento e o almacenamento de obxectos multimedia.

- CA1.4. Utilizáronse clases para crear e manipular figuras gráficas en 2D.

- CA1.5. Utilizáronse clases para reproducir e xestionar música e sons.

- CA1.6. Utilizáronse clases para a conversión de datos multimedia dun formato a ou tro.

- CA1.7. Utilizáronse clases para o control de eventos e excepcións, etc.

- CA1.8. Utilizáronse clases para a creación e o control de animacións.

- CA1.9. Utilizáronse clases para construír reprodutores de contidos multimedia.

- CA1.10. Depuráronse e documentáronse os programas desenvolvidos.

_ RA2. Analiza a arquitectura de xogos 2D e 3D seleccionando e probando motores de xogos.

- CA2.1. Identificáronse os elementos da arquitectura dun xogo 2D e 3D.

- CA2.2. Analizáronse as funcións e os compoñentes dun motor de xogos.

- CA2.3. Analizáronse contornos de desenvolvemento de xogos.

- CA2.4. Analizáronse motores de xogos, as súas características e as súas funcionali dades.

- CA2.5. Identificáronse os bloques funcionais dun xogo.

- CA2.6. Definíronse e executáronse procesos de rénder.

- CA2.7. Recoñeceuse a representación lóxica e espacial dunha escena gráfica sobre un xogo existente.

_ RA3. Desenvolve xogos 2D e 3D sinxelos utilizando motores de xogos.

- CA3.1. Deseñouse o proxecto de desenvolvemento dun xogo novo.

- CA3.2. Estableceuse a lóxica do xogo.

- CA3.3. Seleccionouse e instalouse o motor e o contorno de desenvolvemento.

- CA3.4. Creáronse obxectos e definíronse os fondos.

- CA3.5. Instaláronse e utilizáronse extensións para o manexo de escenas.

- CA3.6. Utilizáronse instrucións gráficas para determinar as propiedades finais da superficie dun obxecto ou dunha imaxe.

- CA3.7. Incorporóuselles son aos eventos do xogo.

- CA3.8. Desenvolvéronse e implantáronse xogos para dispositivos móbiles.

- CA3.9. Realizáronse probas de funcionamento e mellora dos xogos desenvolvidos.

- CA3.10. Documentáronse as fases de deseño e desenvolvemento dos xogos creados.

 

Contidos básicos

 

BC1. Uso de librarías multimedia integradas

_ Codificación, almacenamento e transmisión de información multimedia en formato di xital.

_ Tipoloxía e características das aplicacións multimedia.

_ Contornos de desenvolvemento de aplicacións con contido multimedia.

_ Arquitectura e instalación do API utilizado no desenvolvemento de aplicacións multi media.

_ Fontes de datos multimedia: clases.

_ Programación de aplicacións con gráficos en dúas dimensións.

_ Programación de aplicacións con música e sons.

_ Conversión de información multimedia.

_ Manexo de eventos e excepcións.

_ Reprodución e control de animacións.

_ Procesamento e reprodución de obxectos multimedia: clases, estados, métodos e even tos.

_ Documentación do desenvolvemento de aplicacións con contido multimedia.

 

BC2. Análise de motores de xogos

_ Animación 2D e 3D.

_ Arquitectura do xogo: compoñentes.

_ Motores de xogos: tipos e uso.

_ Áreas de especialización, librarías utilizadas e linguaxes de programación.

_ Compoñentes dun motor de xogos.

_ Librarías que proporcionan as funcións básicas dun motor 2D/3D.

_ API dos gráficos 3D.

_ Estudo de xogos existentes.

_ Aplicación de modificacións sobre xogos.

 

BC3. Desenvolvemento de xogos 2D e 3D

_ Proxecto de desenvolvemento: fases, estrutura e obxectivo.

_ Lóxica do xogo.

 

_ Contornos de desenvolvemento para xogos.

_ Integración do motor de xogos en contornos de desenvolvemento.

_ Obxectos gráficos.

_ Escenas e fondos.

_ Propiedades dos obxectos: luz, texturas, reflexos e sombras.

_ Aplicación das funcións do motor gráfico. Renderización.

_ Aplicación das funcións do grafo de escena. Tipos de nodos e o seu uso.

_ Incorporación de música e efectos sonoros.

_ Desenvolvemento de xogos para dispositivos móbiles.

_ Análise de execución. Optimización do código.

_ Documentación do desenvolvemento dos xogos creados.

 

Orientacións pedagóxicas

Este módulo profesional contén a formación necesaria para desempeñar a función de de senvolvemento de aplicacións multimedia, xogos e aplicacións adaptadas para a súa ex plotación en dispositivos móbiles.

Esta función abrangue aspectos como:

- Creación de aplicacións que abrangan contidos multimedia baseadas na inclusión de librarías específicas en función da tecnoloxía utilizada.

- Creación de aplicacións para dispositivos móbiles que garantan a persistencia dos datos e establecen conexións para permitir o seu intercambio.

- Desenvolvemento de xogos 2D e 3D utilizando a funcionalidade dos motores de xo gos, así como a súa posta a punto e a implantación en dispositivos móbiles.

As actividades profesionais asociadas a esta función aplícanse no desenvolvemento de software multiplataforma en empresas especializadas na elaboración de contidos multime dia, software de entretemento e xogos.

A formación do módulo contribúe a alcanzar os obxectivos xerais d), e), f), g), h), i), j), l), m), n), r), s) e w) do ciclo formativo, e as competencias d), e), g), h), i), j), l), m), n), ñ), s), t) e w).

As liñas de actuación no proceso de ensino e aprendizaxe que permiten alcanzar os ob xectivos do módulo versarán sobre:

- Análise das tecnoloxías dispoñibles para dispositivos móbiles, as súas características e a súa funcionalidade.

- Uso de emuladores para avaliar o funcionamento das aplicacións para dispositivos móbiles desenvolvidas e das modificacións introducidas en aplicacións existentes.

- Desenvolvemento de aplicacións para dispositivos móbiles que garantan a persisten cia dos datos e permitan o establecemento de conexións con outros dispositivos e o intercambio de datos.

- Desenvolvemento de aplicacións que integran obxectos multimedia.

- Análise de motores de xogos, as súas características e as súas funcionalidades.

- Desenvolvemento de xogos 2D e 3D aplicando técnicas específicas e utilizando ins trucións gráficas para establecer efectos sobre obxectos ou imaxe.